SAYI 17

 

Siemens Kalite Yönetim Direktörü Nuray Gürtekin ŞEN:

"Stratejik hedefimiz "Yalın ve düşük maliyetli süreçlerle yönetim"
EDİTÖRDEN:

Merhabalar,

2011 yılında global piyasalarda yaşanan dalgalanmalar, yerel üretim ve satış organizasyonlarının artık global rekabet ve iş dünyasının bir parçası haline geldiklerini ispatlar nitelikte. Her sektör kendi faaliyet alanında müşterisine maksimum faydayı üretmek ve sunmak üzere ilerlemeye çalışıyor.

Müşteri taleplerinde ve güven endekslerinde yaşanan sorunların temelinde, kendini olduğundan daha iyi gösterme gayreti içinde çalışan ve bunda bir müddet başarı sağlayan kuruluşların, devletlerin sanal iş anlayışlarının yattığını görüyoruz. Temel işini yapmadan, piyasalara tepeden bakarak karizma sağlayan kuruluşların, güneşi balçıkla sıvama çabaları yaraları tedavi etmiyor, aksine daha kötüleşmelerine neden oluyor.

İşimizi müşteri odaklı, faaliyetlerimizi katma değerli yapmak denildiğinde, sektörden bağımsız bir süreç alt yapısına ve çalışanların yetkinliklerine gereksinimi fark ediyorsunuz. Ne pazarlamacılar, ne strateji yapanlar, ne de insan kaynakları planlayıcıları yaşanan bu gelişmelerden kendilerini soyutlayamazlar. Müşteri tedarik zincirinin en zayıf halkası her zaman kırılganlık riskini taşımaya devam edecek.

Yaşadığımız devir, proseslere inme ve proseslerde yaşama devridir. O süreci yaşayan çalışanların yetkinliklerinde sağlanacak gelişmeler, işimizin büyümesini sağlayacaktır. Kurumsal kuruluşlara baktığımızda, çalışanların ve özellikle tepe yönetimin süreçlerde yaşamadıkları, aile şirketlerine baktığımızda ise tepe yönetimin bir türlü proseslere ait sorumluluklarını çalışanlarına devretmediklerini görüyoruz. İşte bu nedenle, kısa dönemli krizlere aile şirketlerinin daha dirençli olduğunu ama uzun vadede büyüme potansiyellerinin çok yavaş kaldığını görüyoruz.

Yalın Altı Sigma proseslere inme ve yetkinlikleri arttırmada çok önemli bir araçtır. Bu aracı lüks tüketim olarak düşünen bazı anlayışların işin özünde bu aracı ne şekilde kullanmaları gerektiğini iyi analiz etmelerini öneriyoruz. Bu uygulamayı sohbetlerde gurur duyma unsuru olarak ele almak ta bir alternatifken, performansları ölçerek geliştirme ve yaptığı işi en iyi bilen yetkinliklere sahip olmak ta diğer alternatiftir. Biz ikinci alternatif için Yalın Altı Sigma'yı öneriyoruz.

Saygılarımla...

Akın POLAT

 

DEVAMI...
HABERLER:

• Yaşar Holding Gıda ve İçecek Grubu'nda Yalın Altı Sigma Sertifikasyon Töreni.
• Yalın Altı Sigma Konferansı 3 gerçekleştirildi.

KONFERANS:
Yalın Altı Sigma Konferansı-3

21-22 Ekim 2010 / Sabancı Üniversitesi Gösteri Merkezi - İSTANBUL

RÖPORTAJ:

Siemens Kalite Yönetim Direktörü Nuray Gürtekin ŞEN:

Stratejik hedefimiz "Yalın ve düşük maliyetli süreçlerle yönetim
SÖYLEŞİ:

Yalın Altı Sigma Danışmanlığında 10 yılı geride bırakan, Türkiye'nin global danışmanlık firması:

S.P.A.C. DANIŞMANLIK

Konuk: Akın POLAT (S.P.A.C. Danışmanlık / Genel Müdür)

ÇEVİRİ MAKALE 1:
Yaptığınız değişimi sürdürün

Yazar: Ernest LAREAU
(ASQ - Six Sigma Forum Magazine, Ağustos 2011)

ÇEVİRİ MAKALE 2:
Değişimi sabitlemenin yolu

Yazar: John R. SCHULTZ
(ASQ - Six Sigma Forum Magazine, Ağustos 2011)