SAYI 10

 

Aksa Akrilik A.Ş. Genel Müdürü Sn. Mustafa YILMAZ;

"Altı Sigma teknik mükemmelliğin ötesinde “insan mükemmelliği” ile ilgili"
EDİTÖRDEN:

Merhabalar,

Değerli okurlar, şirketlerin uzun vadeli yaşamlarını sürdürebilmeleri doğrudan ürettikleri değerlerin ve karların artışına bağlı. Doğal olarak karını arttırmak isteyen kuruluşların bu doğrultuda yapabilecekleri iki temel faktörden söz edebiliriz. Birincisi satış gelirlerini arttırmak diğeri ise satılan ürün maliyetlerini düşürebilmek.

Satış gelirlerinin arttırılması, satış adetlerinin artışına veya üretilen ürünlerin birim satış fiyatlarını arttırabilmelerine bağlı. Artık hiçbir müşteri mevcut ürünlerin birim fiyatlarını attırmayı kabul etmediğine göre, müşteriye farklı değerler sunmadan birim fiyatları arttırmak pek mümkün görünmüyor. Öyleyse ürün fonksiyonlarını arttırmak için inovasyon yapmamız gerekiyor. İnovasyon yapmak için ise illaki mucit olmak gerekmiyor, bununda sistematik yöntemlerini bulmak ve projelerini yapmak mümkün, örneğin TRIZ gibi yöntemlere yatırım yapmak bu açıdan vazgeçmeyi durdurabilir.

İkinci alternatifte satılan ürün maliyetlerini düşürmek için çalışan ekipleri yaratmalıyız. Süreçlerde yapılacak bu çalışmalar ağırlıklı olarak maliyet merkezlerinde yapılacak doğru proses göstergelerini bulmak ve bunları iyileştirecek yöntemleri kullanmakla işe devam edebiliriz. İşte Yalın Altı Sigma satılan malın maliyetini düşürmeye odaklanırken, satış gelirlerini arttırmanın yolu ise inovasyon yapmaktan geçiyor. İnovasyon ile yeni ürün ve hizmetleri devreye alırken, Yalın Altı Sigma ile ürün maliyetlerini mimimize eden sistem, mükemmellik yoluna ulaşmada kullanılacak en doğru model.

Dergimizin son sayısında Altı Sigma'nın firmasındaki uygulamalarında ısrarlı desteğini hiçbir zaman esirgemeyen, vizyoner bir lideri Aksa Akrilik Genel Müdürü Sn. Mustafa YILMAZ'ı konuk ediyoruz. Mustafa YILMAZ bir taraftan daralan kar marjını en üst seviyede tutabilmek için satılan ürün maliyetlerini düşürürken, diğer taraftan, müşteriye değer yaratan farklı ürünler geliştirebilmek için gerek yatay gerekse dikey alanda Ar-Ge faaliyetlerine yatırım yapabilen bir lider. Türkün aklı gözündedir sözüne rağmen, bilgiye yatırım yapmak bana göre önemli bir vizyon göstergesidir. Altı Sigma'ya yatırım yapan Boydak Mobilya, Kayseri'de üretim yapan bir Anadolu firması ve Altı Sigma'nın kültürlerinde yer alması gereken bir yönetim yaklaşımı olduğunu bizimle paylaşıyor. Hizmet sektöründe cesurca Yalın Altı Sigma'yı uygulayarak, Türk firmalarına öncülük eden Otokoç ve Ulusan Kalite Ödülüne hazırlık yapan Çimtaş Borunun örnek proje uygulaması yine bu sayımızda yer alan önemli bilgi paylaşımları.

Sevgi ve Saygılarımızla...

Akın POLAT

 

DEVAMI...
HABERLER:

• Boytaş Mobilya A.Ş. Altı Sigma çalışmalarına başladı

MAKALE:

Otokoç, 2006 yılında başladığı Yalın Altı Sigma uygulamalarında somut başarılara imza atıyor.

Yalın Altı Sigma ile mükemmellikte süreklilik

Ozan MUSLU (Yalın Altı Sigma Koordinatörü - Otokoç A.Ş.)

GENİŞ AÇI:
Altı Sigma teknik mükemmelliğin ötesinde “insan mükemmelliği” ile ilgili

Mustafa YILMAZ (Genel Müdür - Aksa Akrilik)

ÇEVİRİ MAKALE 1:
Başarı için TÖAİK entegrasyonu gerekli

Makale: Jung-Lang Cheng (Cheng Shiu Üniversitesi)
(ASQ - Six Sigma Forum Magazine, Ağustos 2006)

MAKALE:
Çimtaş Boru’da Yalın Altı Sigma

Makale:
S. Baran BURAT (Kaynak Müdürü - 6 Sigma Koordinatörü, Kara Kuşak)
Çiğdem ÖZTÜRK YERAL (Üretim Planlama ve Süreç İyileştirme Şefi - Kara Kuşak)

ÇEVİRİ MAKALE 2:
Zor problemlere basit araçlar

Makale: Dan Chauncey (Grant Thornton LLP)
(ASQ - Six Sigma Forum Magazine, Kasım 2006)

MAKALE:
Güvenilirlik analizlerine genel bakış

Makale: Serkan Erdural (Karakuşak - S.P.A.C. Danışmanlık)